Mai mult sprijin pentru familii: ce sumă de ajutor de deces primeşti în 2025 şi cum faci să o ridici

Pentru multe familii, cheltuielile ocazionate de deces – înmormântare, acte, transport – reprezintă o povară. Din fericire, statul român a majorat ajutorul de deces în 2025. Iată ce s-a schimbat, cine poate beneficia şi cum să obţii banii.

La cât se ridică ajutorul de deces în 2025

Conform unei comunicări oficiale a CNPP, începând cu data de 13 februarie 2025, cuantumul ajutorului de deces este:

  • 8.620 lei – în cazul decesului asiguratului sau pensionarului.

  • 4.310 lei – în cazul decesului unui membru de familie neasigurat. 
    Pentru perioada 1 ianuarie-12 februarie 2025, se aplicau cuantumurile mai mici: 7.567 lei pentru asigurat/pensionar şi 3.784 lei pentru membru neasigurat.
    Această majorare reflectă un sprijin concret pentru familiile îndurerate.

Cine are dreptul şi ce acte sunt necesare

Eligibilitatea: ajutorul se acordă

  • în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al persoanei în concediu pentru creşterea copilului, dacă la data decesului acea persoană era asigurată.

  • în cazul decesului unui membru de familie neasigurat al unei persoane asigurate/pensionar, dacă acesta suporta cheltuielile.

Documentele necesare:

  • cerere (anexa respectivă)

  • certificatul de deces (original şi copie).

  • act de identitate al solicitantului.

  • actele de stare civilă care dovedesc gradul de rudenie.

  • dovada că solicitantul a suportat cheltuielile.

  • extras de cont pentru virament, dacă se alege această variantă

Cum se ridică banii

  • Ajutorul se plăteşte de către casa teritorială de pensii competentă.

  • Plata se face, de regulă, în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare.

  • Solicitantul poate să opteze pentru virament bancar sau mandat poştal – viramentul este mai rapid.

Ce să faci concret

  1. Cumpără-ţi lista de acte şi verifică dacă le ai pe toate.

  2. Depune cererea la Casa de Pensii (sediul sau online, dacă e disponibil).

  3. Asigură-te că ai datele corecte pentru virament (cont bancar) sau că ai acces la poştă.

  4. Păstrează chitanţele sau dovezile de plată ale înmormântării – sunt importante chiar dacă nu contribuie direct la valoarea ajutorului.

  5. Verifică dacă angajatorul oferă suplimentar (un alt sprijin intern azi).

În concluzie

Majorarea ajutorului de deces în 2025 aduce o susţinere reală pentru familiile care trec printr-o pierdere. Cu toate acestea, ca să beneficiezi de suma, este nevoie de documentare rapidă, respectarea paşilor şi solicitarea în mod corect. Nu lăsa formalităţile pe ultimul moment – îţi simplifică lucrurile într-o perioadă dificilă.

Vă punem la dispoziție:

  • Mașină frigorifică autorizată pt. transport funerar internațional
  • Sicriu de transport de lemn
  • Sicriu de transport de Zinc
  • Sicriu echipat complet pentru înmormântare
  • Cruce pentru înmormantare
  • Pregătirea decedatului pentru înmormantare
  • Îmbalsamarea și îmbrăcarea defunctului
  • Cosmetică funerară
  • Articole funerare
  • Transportul bunurilor, al diverselor documente, bagaje etc.

De ce să alegeți serviciile noastre?

Pentru că vă suntem alături cu:
Cost 0
repatriere decedaţi

Putem efectua repatrierea persoanei dragi la costuri 0 pentru dumneavoastră, dacă persoana decedată a fost titulara unei poliţe de asigurare de viaţă. Noi ne vom ocupa de toate formalităţile şi ne vom recupera cheltuielile direct de la asigurator.

Promptitudine și
profesionalism

Promtitudinea este unul dintre punctele noastre forte. Logistica și personalul nostru cu experiență în domeniu ne permit întocmirea tuturor actelor necesare și efectuarea serviciului de repatrieri decedați într-un timp foarte scurt, cu maxim de profesionalism.

Prețuri
accesibile

Vă punem la dispoziție serviciul de repatriere la prețuri avantajoase. Costul este calculat pe loc, individual, luând în calcul: numărul de kilometri, costuri pentru obținerea documentelor, îmbălsămarea, manipularea, depozitarea la camera frigorifică etc.

Consultanță
gratuită

Se spune că cea mai mare durere e pierderea unei persoane dragi. De aceea, în aceste clipe grele suntem alături de dumneavoastră în regim non-stop și vă sprijinim cu asistența de care aveți nevoie pe parcursul procesului de repatriere.

Transport
funerar

Vă asigurăm servicii de transport funerar internațional în vederea repatrierii cu mașini frigorifice, special autorizate. Pe toată durata transportului sunt respectate condițiile de păstrare a trupului neînsuflețit în sicriu special din lemn și sicriu de zinc.

Întocmire
acte

Rețeaua noastră de colaboratori ne permite să întocmim pentru dumneavoastră - în țara unde a avut loc decesul - toate actele necesare repatrierii. La cerere, vă putem asigura inclusiv serviciul de traducere și legalizare documente.

Facem tot posibilul ca repatrierea celor dragi să fie un proces cât mai ușor pentru dvs.

Urmăm noi toți pașii necesari

01
Dumneavoastră
ne contactați
02
Vă consiliem permanent
03
Noi întocmim documentele
04
Efectuăm
repatrierea

Vom avea nevoie de la dumneavoastră de:

  • Buletinul sau pașaportul persoanei decedate (după caz)
  • Certificatul de naștere al defunctului
  • Certificatul de căsătorie al defunctului
  • Certificatul de naștere și de căsătorie (după caz) al soției/soțului, fiicei, fiului sau părinților persoanei decedate.
  • Adeverință de la cimitir

Documentele solicitate pot fi diferite de la caz la caz, în funcție de țara și particularitățile fiecărei situații în parte. Stați fără griji, de restul ne ocupăm noi. În plus, suntem alături de dumneavoastră pe parcursul întregului proces și vă oferim asistență GRATUITĂ, NON-STOP la telefon și pe WhatsApp, la numărul +4 0747 343 942!

    © Repatrium 2025 - Toate drepturile rezervate